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授業情報/Course information

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科目名/Subject 応用言語学の基礎/Foundations of Applied Linguistics
担当教員(所属)/Instructor 三ツ木 真実 (商学部)
授業科目区分/Category 現代商学専攻博士前期課程 基本科目
開講学期/Semester 2024年度/Academic Year  前期/Spring Semester
開講曜限/Class period 火/Tue 3
対象所属/Eligible Faculty 商学研究科現代商学専攻博士前期課程/Graduate School of CommerceGraduate School of Commerce Major in Modern Commerce
配当年次/Years 1年 , 2年
単位数/Credits 2
研究室番号/Office
オフィスアワー/Office hours
更新日/Date of renewal 2024/02/29
授業の目的・方法
/Course Objectives and method
This course will introduce students to the field of applied linguistics research from a variety of perspectives. However, the main emphasis is on providing information about how people think about learning and teaching English effectively in and out of the classroom. Major topics include language learning theories, first and second language acquisition, and learner differences. It is a requirement for obtaining credits to give a presentation at the academic conference in Hokkaido on the small research project conducted individually by each student in class, including the content and results of the research.
達成目標
/Course Goals
Develop a basic understanding of Applied Linguistics concepts.
Identify and define the different Sub-fields of Applied Linguistics.
Discuss some of the theories and principles of language Teaching.
Discuss different learning styles and relate them to Second Language Acquisition.
Experientially learn the fundamental aspects of shaping a single research project through the preparatory process for the academic conference presentation.
授業内容
/Course contents
1. Introduction to Applied Linguistics and Overview of the Course
2. The Process of First Language Acquisition
3. The Process of Second Language Learning
4. Individual differences in learners and second language learning
5. Second Language Learning Theories
6. Second Language Learning and Classroom Observation
7. Second Language Learning and Teaching in Classroom
8. Small Research Project (1): Introduction
9. Small Research Project (2): Literature Review
10. Small Research Project (3) Data Collection
11. Small Research Project (4) Data Analysis
12. Small Research Project (5) Discussion
13. Final Presentation Rehearsal
14. Final Presentation
15. Wrap up of the course
事前学修・事後学修
/Preparation and review class
1) Be sure to work on the assignments based on the contents and references introduced in the class.
2) Be sure to make consistent progress on the small research project each week and thoroughly report and share its content within the class.
使用教材
/Teaching materials
Required textbook: Lightbown, P. & N. Spada. (2013) How Languages are Learned (Fourth Edition). Oxford University Press.
成績評価の方法
/Grading
Active class participation including preparation and discussion 10 %
Class Contribution 20 %
Assignments 30%
Presentation 40%
(*The term "Presentation" refers to the academic conference presentation.)
成績評価の基準
/Grading Criteria
秀(100-90)-応用言語学の基礎を非常によく理解し、授業課題の提出状況及び内容も非常に良好である。議論における論理的一貫性においても、大学院生としては秀逸なレベルの理解と説明ができる。
優(89-80)-応用言語学の基礎をよく理解し、授業課題の提出状況及び内容も良好である。議論における論理的一貫性において、大学院生としては秀逸なレベルの理解と説明ができる。
良(79-70)-応用言語学の基礎をよく理解し、授業課題の提出状況及び内容も過不足のない程度のレベルである。議論における論理的一貫性において、大学院生としては過不足のない程度のレベルの理解と説明ができる。
可(69-60)-応用言語学の基礎を理解し、授業課題もこなした。議論における論理的一貫性において、大学院生として許容できるレベルの理解と説明ができる。
不可(59 以下)-応用言語学の基礎の理解が不十分である。授業課題の提出状況及び内容も心もとないレベルである。議論における論理的一貫性において論理的一貫性においても、問題のあるレベルの理解と説明である。
履修上の注意事項
/Remarks
As the final goal is the academic conference presentation, please do not enroll in the course if you are unable to fulfill this requirement.
This class will be conducted using both Japanese and English, or either language.
実務経験者による授業
/Courses conducted by the
ones with practical
experiences
該当しない/No
授業実施方法
/Method of class
○大学院授業/Graduate school class
遠隔授業
/Online class
遠隔授業/Online class

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