科目一覧へ戻る | 2023/08/21 現在 |
科目名/Subject | 応用言語学の基礎/Foundations of Applied Linguistics |
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担当教員(所属)/Instructor | 三ツ木 真実 (商学部) |
授業科目区分/Category | 現代商学専攻博士前期課程 基本科目 |
開講学期/Semester | 2023年度/Academic Year 前期/Spring Semester |
開講曜限/Class period | 火/Tue 2 |
対象所属/Eligible Faculty | 商学研究科現代商学専攻博士前期課程/Graduate School of CommerceGraduate School of Commerce Major in Modern Commerce |
配当年次/Years | 1年 , 2年 |
単位数/Credits | 2 |
研究室番号/Office | |
オフィスアワー/Office hours |
更新日/Date of renewal | 2023/02/24 | ||
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授業の目的・方法 /Course Objectives and method |
This course will introduce students to the field of applied linguistics research from a variety of perspectives. However, the main emphasis is on providing information about how people think about how to learn and teach English effectively in and out of the classroom. Major topics include language learning theories, first and second language acquisition, learner differences. | ||
達成目標 /Course Goals |
Develop a basic understanding of Applied Linguistics concepts Identify and define the different Sub-fields of Applied Linguistics Discuss some of the theories and principles of language Teaching Discuss different learning styles and relate them to Second Language Acquisition. |
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授業内容 /Course contents |
1. Introduction to Applied Linguistics and Overview of the Course 2. The Process of Second Language Learning (1) 3. The Process of Second Language Learning (2) 4. Input-Oriented Second Language Learning (1) The Role of Input 5. Input-Oriented Second Language Learning (2) Reading/Listening Activities 6. Interaction-Based Second Language Learning (1) The Role of Interaction 7. Interaction-Based Second Language Learning (2) Speaking activities 8. Second Language Learning Methods to Improve Vocabulary Skills 9. Output-Oriented Second Language Learning (1) The Role of Output 10. Output-Oriented Second Language Learning (2) Speaking/Writing Activities 11. Individual differences in learners and second language learning 13. English Grammar for Communication 14. Poster presentation 15. Wrap up of the course |
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事前学修・事後学修 /Preparation and review class |
Please work on the following points before and after each class: 1) Be sure to go through the handouts before the class and look up any unfamiliar vocabulary. 2) After the class, work on the assignments based on the contents and references introduced in the class. |
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使用教材 /Teaching materials |
The course materials shall be provided. | ||
成績評価の方法 /Grading |
Active class participation including preparation and discussion 10 % Class Contribution 20 % Assignments 30% Quiz 20% Poster presentation 20% |
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成績評価の基準 /Grading Criteria |
秀(100-90)-応用言語学の基礎を非常によく理解し、授業課題の提出状況及び内容も非常に良好である。議論における論理的一貫性においても、大学院生としては秀逸なレベルの理解と説明ができる。 優(89-80)-応用言語学の基礎をよく理解し、授業課題の提出状況及び内容も良好である。議論における論理的一貫性において、大学院生としては秀逸なレベルの理解と説明ができる。 良(79-70)-応用言語学の基礎をよく理解し、授業課題の提出状況及び内容も過不足のない程度のレベルである。議論における論理的一貫性において、大学院生としては過不足のない程度のレベルの理解と説明ができる。 可(69-60)-応用言語学の基礎を理解し、授業課題もこなした。議論における論理的一貫性において、大学院生として許容できるレベルの理解と説明ができる。 不可(59 以下)-応用言語学の基礎の理解が不十分である。授業課題の提出状況及び内容も心もとないレベルである。議論における論理的一貫性において論理的一貫性においても、問題のあるレベルの理解と説明である。 |
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履修上の注意事項 /Remarks |
This class will be conducted using both Japanese and English, or either language. | ||
実務経験者による授業 /Courses conducted by the ones with practical experiences |
該当しない/No | ||
授業実施方法 /Method of class |
①面接授業/Face-To-Face class | ||
遠隔授業 /Online class |
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