科目一覧へ戻る | 2023/03/17 現在 |
科目名/Subject | マーク・ホルスト 4年ゼミ |
---|---|
担当教員(所属)/Instructor | ホルスト (商学部) |
授業科目区分/Category | 昼間コース 学科別専門科目 |
開講学期/Semester | 2017年度/Academic Year 前期/Spring Semester |
開講曜限/Class period | 火/Tue 4 , 火/Tue 5 |
対象所属/Eligible Faculty | |
配当年次/Years | 3年 , 4年 |
単位数/Credits | 12 |
研究室番号/Office | |
オフィスアワー/Office hours |
更新日/Date of renewal | 2017/03/14 | ||
---|---|---|---|
授業の目的・方法 /Course Objectives and method |
Students carry out their own research project in the area of sociolinguistics, discourse studies or in language learning and teaching. Possible research methods might include observing and recording natural conversations, survey, interviews and by collecting research form academic and official sources. Findings will be written up as your graduation dissertation due on January 31, 2018. | ||
達成目標 /Course Goals |
四年になってからのゼミでは、三年生で習得した知識や経験を利用して、研究を行います。自然体の会話を観察・録音したり、実際に調査を行ったり、またあるいは他の論文や研究、公的資料から情報を得たりすることが研究の主な方法になり、その結果や結論は、卒論としてまとめられます。 | ||
授業内容 /Course contents |
April-June Define research topic; read specialised papers in the research area; present findings to seminar. Write up literature review. June-July Devise and carry out empirical study to investigate research question October Write up research investigation November Complete first draft of research paper December-January Write second and third drafts of research paper. |
||
使用教材 /Teaching materials |
Students identify, read and summarise text books and academic research papers in their chosen area of sociolinguistic enquiry. | ||
成績評価の方法 /Grading |
Final grades are based on work completed during the year and the 8,000 word graduation dissertation, written in English. | ||
成績評価の基準 /Grading Criteria |
ホルスト 3年ゼミ | ||
遠隔授業 /Online class |
|