科目一覧へ戻る | 2023/03/17 現在 |
科目名/Subject | 英語IA(E102A)【発展】 |
---|---|
担当教員(所属)/Instructor | 佐々木 香織 (商学部) |
授業科目区分/Category | 昼間コース 外国語科目等 |
開講学期/Semester | 2017年度/Academic Year 前期/Spring Semester |
開講曜限/Class period | 月/Mon 2 |
対象所属/Eligible Faculty | |
配当年次/Years | 1年 , 2年 , 3年 , 4年 |
単位数/Credits | 1 |
研究室番号/Office | |
オフィスアワー/Office hours |
更新日/Date of renewal | 2017/03/07 | ||
---|---|---|---|
授業の目的・方法 /Course Objectives and method |
This course aims to improve your English 'communication skills' and 'creative thinking' through: - Enhancing creative and critical thinking - Examining excellent TED talks - Developing reading skills - Discussing a given topic - Practicing presentation skills - Undertaking a project – a sort of your own TED talk - Writing answers to tasks - At a class, you may work with two other partners for various tasks. |
||
達成目標 /Course Goals |
- Acquiring presentations skills: Non verbal: delivery, gestures, voice tones and pitches etc; Verbal:presenting clear, concise, coherent questions, explanations, ideas etc - Familiarizing different English styles through reading and watching various materials - Enhancing vocabulary of the current socio-cultural issues - Developing creative and critical thinking - Improving and practicing discussion skills |
||
授業内容 /Course contents |
基本的に教科書に沿って進めます! 1. Introduction and Unit 1 Lesson A: Starting Up 2. Unit 1: Lesson B - examining a TED talk about (Leadership/Breakthrough) 3.Unit 2: Conserving the Canopy (Conservation) 4. Unit 3: A Warm Embrace that Saves Lives (Health Innovation) 5. Unit 4: Gaming can Make a Better World (Sociology/Technology) 6. Revisions and reflections 7. Unit 5: The Key to Success? Grit (Psychology/Education) 8. Unit 6: Teach Every Child about Food (Food/Health) 9. Unit 7: Your body Language Shapes Who You Are (Behaviour/Psychology) 10. Revisions and reflections 11. Unit 8: How I harnessed the Wind (Energy/Engineering) 12. Unit 9: Deep Sea Diving in a Wheelchair (Engineering/Art) 13. Unit 10: The Beauty of Data Visualization (Statistics/Economics) 14. Revisions and reflections 15. Final Presentations Your Project - Choose a topic (the end of May) - First draft for a TED speech (June) - Design and make a short TED speech (July). |
||
使用教材 /Teaching materials |
書名 Creative Thinking and Reading with TED Talks LEVEL 2 著者 Robin Longshaw 他 出版社 Cengage Learning ELT ISBN 978-1-3052-657-07 |
||
成績評価の方法 /Grading |
Contribution to the class 40% Ted talk project 40% Weekly assignments 20% |
||
成績評価の基準 /Grading Criteria |
優-大学生として、自分なりの社会的関心から、人の心に響く英語のプレゼンテーションが円滑にできる。そのために必要な、語彙と読解力を十分に身につけている。大学生として、柔軟で建設的に英語の討論に対応ができる 秀-大学生として、自分なりの社会的関心から、人の心に響く英語のプレゼンテーションができる。そのために必要な、語彙と読解力を身につけている。大学生として、建設的に英語の討論に対応ができる 良-大学生として、自分なりの社会的関心から、自分の考えを人に伝えるにたる英語のプレゼンテーションが十分にできる。そのために必要な、語彙と読解力を良く身につけている。大学生として、良く英語の討論に対応ができる 可-大学生として、自分なりの社会的関心から、自分の考えを人に伝えるにたる英語のプレゼンテーションができる。そのために必要な、語彙と読解力を身につけている。大学生として、英語の討論に対応ができる |
||
履修上の注意事項 /Remarks |
予習と復習が必要です。 たとえば、教材に付属DVDで、良いTED TALKのグループでの研究も必要となります。 - Homework: analyzing Ted Talks with your partners; reading and writing assignments; preparing a short TED talk. |
||
遠隔授業 /Online class |
|