シラバス参照

授業情報/Course information

科目一覧へ戻る 2023/03/17 現在

科目名/Subject 英語IA(E102A)【発展】
担当教員(所属)/Instructor 佐々木 香織 (商学部)
授業科目区分/Category 昼間コース 外国語科目等
開講学期/Semester 2017年度/Academic Year  前期/Spring Semester
開講曜限/Class period 月/Mon 2
対象所属/Eligible Faculty
配当年次/Years 1年 , 2年 , 3年 , 4年
単位数/Credits 1
研究室番号/Office
オフィスアワー/Office hours
更新日/Date of renewal 2017/03/07
授業の目的・方法
/Course Objectives and method
This course aims to improve your English 'communication skills' and 'creative thinking' through:
- Enhancing creative and critical thinking
- Examining excellent TED talks
- Developing reading skills
- Discussing a given topic
- Practicing presentation skills
- Undertaking a project – a sort of your own TED talk  
- Writing answers to tasks
-   

At a class, you may work with two other partners for various tasks.
達成目標
/Course Goals
- Acquiring presentations skills:
Non verbal: delivery, gestures, voice tones and pitches etc;  Verbal:presenting clear, concise, coherent questions, explanations, ideas etc     
- Familiarizing different English styles through reading and watching various materials
- Enhancing vocabulary of the current socio-cultural issues
- Developing creative and critical thinking
- Improving and practicing discussion skills
授業内容
/Course contents
基本的に教科書に沿って進めます!

1. Introduction and Unit 1 Lesson A: Starting Up  

2. Unit 1: Lesson B - examining a TED talk about (Leadership/Breakthrough)

3.Unit 2: Conserving the Canopy (Conservation)

4. Unit 3: A Warm Embrace that Saves Lives (Health Innovation)

5. Unit 4: Gaming can Make a Better World (Sociology/Technology)

6. Revisions and reflections

7. Unit 5: The Key to Success? Grit (Psychology/Education)

8. Unit 6: Teach Every Child about Food (Food/Health)

9. Unit 7: Your body Language Shapes Who You Are
(Behaviour/Psychology)

10. Revisions and reflections

11. Unit 8: How I harnessed the Wind (Energy/Engineering)

12. Unit 9: Deep Sea Diving in a Wheelchair (Engineering/Art)

13. Unit 10: The Beauty of Data Visualization (Statistics/Economics)

14. Revisions and reflections

15. Final Presentations

Your Project
- Choose a topic (the end of May)
- First draft for a TED speech (June)
- Design and make a short TED speech (July).
使用教材
/Teaching materials
書名 Creative Thinking and Reading with TED Talks LEVEL 2
著者 Robin Longshaw 他 出版社 Cengage Learning ELT ISBN 978-1-3052-657-07
成績評価の方法
/Grading
Contribution to the class 40%
Ted talk project 40%
Weekly assignments  20%
成績評価の基準
/Grading Criteria
優-大学生として、自分なりの社会的関心から、人の心に響く英語のプレゼンテーションが円滑にできる。そのために必要な、語彙と読解力を十分に身につけている。大学生として、柔軟で建設的に英語の討論に対応ができる

秀-大学生として、自分なりの社会的関心から、人の心に響く英語のプレゼンテーションができる。そのために必要な、語彙と読解力を身につけている。大学生として、建設的に英語の討論に対応ができる

良-大学生として、自分なりの社会的関心から、自分の考えを人に伝えるにたる英語のプレゼンテーションが十分にできる。そのために必要な、語彙と読解力を良く身につけている。大学生として、良く英語の討論に対応ができる

可-大学生として、自分なりの社会的関心から、自分の考えを人に伝えるにたる英語のプレゼンテーションができる。そのために必要な、語彙と読解力を身につけている。大学生として、英語の討論に対応ができる
履修上の注意事項
/Remarks
予習と復習が必要です。 たとえば、教材に付属DVDで、良いTED TALKのグループでの研究も必要となります。

- Homework: analyzing Ted Talks with your partners; reading and writing assignments; preparing a short TED talk.  
遠隔授業
/Online class
遠隔授業/Online class

科目一覧へ戻る